Tuesday, June 24, 2014

Andai Dia Jodohku

Sekian lama aku tidak merasakan perasaan mcm ini, hari ini telah pun aku rasakan. Aku sudah terlanjur untuk membuat keputusan meletakkan perasaan sayang kepadanya. Seluruh kehidupanku, semangatku atas bahunya.

Bukan kerana aku tidak punyai siapa-siapa, atau terdesak untuk aku carinya semula. Tapi hati dan naluri menyatakan aku perlu mencarinya semula untuk terus hidup bersamanya. Mungkin Allah meyedarkan aku tiada insan lain yang bernama Nornabilah binti Ahmad mampu menjagaku suatu hari nanti. Terus lantas aku memberanikan diri untuk luahkan segala isi hati aku.

Namun bukan semudah yang aku sangkakan. Tidak semua wanita akan kembali menerima insan yang pernah dia sayang suatu ketika dulu, dan insan itu pernah membuat silap terima dgn begitu sahaja.
Ia aku sangkakan juga dgn kehadiran aku semula dlm hidupnya boleh membuatkan dia gembira. Ternyata melorot tanggapan aku itu. Malah aku yng terkapai-kapai ingin mengambil hatinya semula.
Wahai Sayang, ampunkan kesilapanku yang lalu. Percayalah ketika itu aku tidak pernah ada hubungan yang serius pun dan kami hanyalah kwn spti abg dan adik. Mungkin kami ada sedikit mesra.

Aku tidak pernah berani utk melibatkn diri dlm hubungan yg serius dgn org lain selepas kau meminta perpisahan perhubungan kita yg lain. Kini aku dah kembali utk yakinkan kamu semula.
Sayang, percayalah dgn kata2ku ini. Dulu aku tidak berani meyatakan aku ingin hidup bersama kamu dgn apa yng pernah aku lalui dulu gagal dalam pertunangan sehingga kita berpisah. Namun kini aku hadir dan berhasrat ingin memperisterikan kamu suatu hari nanti. Aku beranikan diri memberithu pada kedua ibubapaku bahawa aku benar2 series berkwn dgn kamu wahai syg.

Andai kau dapat baca luahan hati aku saat ini. Trcapailah sedikit isi hati aku utk luahkan pd mu. Aku gugup, aku kaku utk menerangkan secara sempurna. Kini kau tutup laluan ku utk mengambil hati kau semula demi ingin beri laluan kau memikirkan sebaik-baiknya ingin menerima ku ataupun tidak.
Aku trpksa kuatkan hati, tabahkan hati dn maafkan aku kerana aku trpksa memasang ego ku yg tebal, konon-kononnya aku kuat dan  "DON'T WORRY I'M OKEY". Tapi hanya tuhan sahaja tahu apa yg aku rasa.

Andai ada sayang trhadapku lagi, jangan tinggalkn aku begitu sahaja. Aku pohon sama2 kita menjaga dan bina semula kemesraan yg lebih baik dri dulu.
Kita dah byk masa lalui bersama, izinkan aku jadi imam mu suatu hari nanti. Aku berjanji dengan nama Allah Maha besar yang mencipta kita dan memberi perasaan kasih sayang ini, aku akan jadi suami mu suatu hari nanti dgn sebaik mngkin dan aku akan meyayangi kamu hingga nafas terakhirku. Allahuakbar.
Dengan lafaz bismillah, aku berdoa bahawa kaulah jodohku yang trakhir. Dengan keizinan dari yang maha esa, aku berdoa agar kau akan menjadi isteri yang solehah disisiku, dan menjadi ibu mithali disisi anak-ankku serta menjadi hamba yang taat kepadamu Ya Allah.

Jika kau membaca entryku ini, aku ingin memberitahu kamu aku trlalu sayang kamu...

Yang Ikhlas,
Ruzaimi bin Esa

No comments:

Post a Comment

Semoga Kebahagian kita hingga Ke syurga

Semoga Kebahagian kita hingga Ke syurga

Dari Lagu Hati Aku Berkata:


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com